NOVA OPEL ASTRA

08.11.2021.

Drugačiji pristup razvoju nove Opel Astre

Nova Astra proslavila je svoju svjetsku premijeru u samom sjedištu Opela, njemačkom Rüsselsheimu.Nova inačica legendarnog Opelovog modela sada je,prvi put u povijesti, dostupna i u električnoj verziji, a njezin odvažni i besprijekorni dizajn zaista izaziva ushit.

Potpuno novu, šestu generaciju Astre, razvio je raznovrsni tim od 25 članova, a sam razvoj trajao je 3 godine. Značajna je činjenica kako su polovicu razvojnog tima činile upravo žene što govori o nadahnutoj viziji koja stoji iza nove inačice legendarnog modela. Najistaknutija imena tog tima činile su Mariella Vogler, glavna inženjerka odgovorna za ukupni razvoj modela, Haiyan Yu koja je vodila razvoj Opel Pure Panel-a, potpuno digitalnog kokpita koji opelovim vozačima približava budućnost, te Ilka Höbermann koja je dizajnirala unutrašnjost Astre.

Ključne ideje modernog , odvažnog te inkluzivnog koje su stajale iza razvoja nove Astre najbolje se isčitavaju iz riječi Marielle Vogler : „Okupio se međunarodni tim koji je ostvario cilj uz veliku otvorenost i uzajamno uvažavanje”. Put do razvoja nove Astre mogao je biti apsolviran kroz kvalitetan timski rad, pa Vogler ističe kako: „Ne možete stvoriti automobil koji budi pozitivne osjećaje ako nemate timski mentalitet. Na rezultat nije utjecao samo ženski faktor, već i raznolike vještine i talenti koji su suradnju, interakciju, a time i konačni proizvod učinili boljim.

” Nova Astra razvijena je drugačije od bilo kojeg Opela do sad. Njezin snažni fokus na percipiranu kvalitetu, to jest posebna pažnja obraćena na želje i potrebe kupaca, daje našem modelu posebnu dozu osobnosti. Neovisno o tome radi li se o vizualnom, akustičnom ili taktilnom podražaju, nova bi Astra trebala probudili zadovoljstvo kod kupaca koje prelazi sve osjetilne granice. „Željeli smo stvoriti dopadljivo vozilo koje iz svakog aspekta djeluje privlačno,” objašnjava glavna inženjerka. U ovom kontekstu „percipirana kvaliteta” nije nepoznata disciplina u svijetu razvoja vozila, ali u novoj je Astri po prvi put dosljedno uključena kao fiksna specifikacija od samog početka.

Odluka o ovoj promjeni paradigme blisko je povezana s reorganizacijom branda do koje je došlo 2018., paralelno s početkom razvoja bestselera. U to su vrijeme stručnjaci iz područja dizajna, marketinga i inženjeringa intenzivno radili na utjelovljenju Opelovih vrijednosti „njemačkog”, „pristupačnog” i „uzbudljivog” putem jezika dizajna, tehnologije i sadržaja vozila. Rođena je Opelova filozofija dizajna s osobinama odvažnosti i pročišćenog izgleda. Stoga je to bilo pravo vrijeme za stvaranje Astre s veoma posebnim karakterom.

Mehanizam koji budi zajedništvo

Ono što novu Astru čini toliko poželjnom nije samo njezina jasnoća, nego i snažni osjećaji koji se mogu pronaći u mnogim aspektima automobila. Jasne i oštre linije povučene na bočnim stranama vozila bude osjećaj samopouzdanja. „Kao otac ili majka, kada stavite dijete u sjedalo i zatvorite vrata, želite znati da ste vi i vaša obitelj sigurni,” objašnjava Mariella Vogler. Primjer taktilne izvrsnosti može se pronaći na stražnjoj strani Astre s pet vrata. Čak je i otvaranje prtljažnika olakšano smještanjem mehanizma u Opelovom logotipu. Astra također odaje počast svojoj prošlosti još jednim detaljem: „rebra” na C-stupu podsjećaju na Opel Kadett.

Svođenje na bitno povećava zadovoljstvo

Vremenski skok koji se dogodio u unutrašnjosti nove generacije Astre blisko je povezan s „percipiranom kvalitetom”. Želja tima bila je da se sjedanjem iza upravljača nove Astre doista osjećate dobro. Taj osjećaj postiže se pojednostavljenom unutrašnjošću gdje ste okruženi samo najnužnijim. Ideja vizualnog detoksa najbolje objašnjava inspiraciju kojom je nastala nova Astra. Pure Panel digitalna ploča šalje dosadašnje analogne prikaze na zasluženi odmor dok vozačima nudi intuitivno korisničko iskustvo. Određene funkcije doduše još uvijek funkcioniraju uporabom prekidača. S druge strane to pokazuje važnost percipirane kvalitete. Digitalizaciji se ne podliježe bespogovorno same digitalizacije radi. Upravo zbog toga određene funkcije koje su najbolje funkcionirale na stariji način takvima su i ostavljene u svrhu praktičnosti.

Nova zvučna pozadina

Kako bi bila stvorena ugodna i posebna atmosfera nova Astra dobila je i svoju glazbenu podlogu. Naravno u mjeri u kojoj su to dozvolile sigurnosne specifikacije, zvukovi stvaraju potpuno novo i ugodno akustično okruženje. Generička bezličnost zvukova za indikatore ili signale pojasa zamjenjena je harmoničnim zvukovima žičanih instrumenata i udaraljki posebno osmišljenih za novu Astru od strane talentiranih mladih glazbenika.

Ruku pod ruku: „meka kvaliteta” na temelju „tvrde kvalitete”

Percipirana je kvaliteta preuzela novi značaj u Astri, ali druge tipične Opelove značajke nisu zbog toga gurnute u pozadinu. „Bilo nam je jasno da nova Astra može probuditi želje samo ako zadržimo dokazane atribute brenda. Zato uz „meku” percipiranu kvalitetu, „tvrda kvaliteta” također ima važnu ulogu”, rekla je Mariella Vogler. Ipak Opel već dugo slovi kao pouzdan automobil. Osim toga, nova Astra u kompaktnu klasu donosi inovacije koje su se prije mogle pronaći samo u automobilima viših klasa. To uključuje najnoviju verziju prilagodljivih Intelli-Lux LED® Pixel svjetala ili samostalno razvijenih ARG-certificiranih prednjih sjedala („Aktion gesunder Rücken e.V” / Akcija za zdrava leđa). Osjećaj koji prevladava u razvojnom timu ponos je na vlastite uspjehe: „Želimo da naši korisnici osjećaju entuzijazam koji su svi koji su sudjelovali u razvoju uložili u automobil,” zaključila je glavna inženjerka u ime cijelog svog tima.

vrh stranice