Nakon što je prije nekoliko mjeseci na naše tržište sigao Vivaro-e, Opel je ponudu gospodarskih vozila upotpunio modelima Zafira-e Life, Combo-e te Combo-e Life.
Zafira-e Life
nudi se u tri duljine (S 4,6 m, M 4,95 m, i L 5,3 m), a u svim duljinama može imati do devet sjedala. Postoje dvije veličine baterija: manja kapaciteta 50 kWh i dosegom od 230 km (po WLTP ciklusu) te veća s kapacitetom 75 kWh (samo za M i L modele) i dosegom od 330 km (također po WLTP-u).
I ovdje su baterije ugrađene ispod podnice što osigurava jednaku veličinu putničkog prostora kao i kod klasičnih modela, a nisko težište povećava stabilnost vozila.
Postoji samo jedna opcija pogona, elektromotor snage 100 kW (136 KS) i s 260 Nm okretnog momenta, koji preko jednostupanjskog prijenosnika pogoni prednje kotače.
Jedina razlika u odnosu na klasične modele je instrumentna ploča koja je prilagođena električnom pogonu te ručici "mjenjača", odnosno prekidaču s kojim se bira smjer vožnje.
Pored njega je prekidač za izbor načina vožnje (Power, Normal i Eco), a treba istaknuti i električnu parkirnu kočnicu koju klasični modeli nemaju te "B" prekidač za aktiviranje pojačane rekuperacije.
Zafira-e nudi tri režima vožnje, Power s maksimalnim performansama (100 kW i 260 Nm), Normal (80 kW i 210 Nm) te za maksimalnu štedljivost Eco mod (60 kW i 190 Nm).
Punjenje je moguće na AC punjačima snage 7,4 kW ili 11 kW (opcija) te brzo DC punjenje snagom od 100 kW što je dio standardne opreme na svim modelima.
Vozaču je na raspolaganju 14 različitih sustava asistencije, a treba istaknuti i head-up display.
Combo-e i Combo-e Life
Combo-e ima isti elektromotor snage 100 kW (136 KS) kao i veći Zafira-ešto znači da su performanse još i bolje obzirom na nešto manju masu, a litij-ionska baterija od 50 kWh je također iz ista (manja od dvije moguće izvedbe koje se ugrađuju u veći model).
Kao i klasične izvedbe, i Combo-e se nudi u dvije duljine, standardna izvedba duljine 4,40 m te XL izvedba 4,75 m. Standardna izvedba ima obujam teretnog prostora od 3,3 do 3,8 m3, duljinu tereta do 3,09 m te nosivost od 800 kg. XL ima kubični metra veći teretni prostor,odnosno 4,4 m3, duljinu tereta do 3,44 m i jednaku nosivost.
Combo-e se nudi izvedbi s dva ili tri sjedala dok se XL izvedba može dobiti i s tzv. duplom kabinom (crew cab) s pet sjedala i odvojenim teretnim prostorom.
Combo-e Life u obje izvedbe može imati pet ili sedam sjedala pri čemu je obujam prtljažnog prostora do 2693 litre (s oborenim sjedalima).
Baterija se sastoji od 18 modula odnosno 216 ćelija koji su smješteni u podnicu između osovina što ne smanjuje teretni odnosno purnički prostor, a spušta težište te povećava stabilnost. Najveća snaga punjenja na brzom DC punjaču je 100 kW, na trofaznom AC punjaču 11 kW, odnosno 7,4 kW na monofaznom.
Opel ističe kako je doseg s jednim punjenjem od 275 km za teretnu izvedbu, odnosno 280 km za putničku. Na brzom punjaču je moguće dopuniti bateriju na 80% kapaciteta za pola sata. Ubrzanje do 100 km/h je 11,2 sekunde, a najveća brzina 130 km/h.
Zanimljivo je kako su digitalni instrumenti veličine 10 inča dio serisjke opreme, a vozač može birati između različitih vrsta prikaza i različitih informacija. Tu je i višenamjenski infotainment zaslon veličine 8 inča.
Kako bi Combo-e bio što praktičniji, "OpelConnect", aplikacija "myOpel" i "Free2Move" usluge posebno su prilagođeni električnom pogonu.